torsdag 9 februari 2012

Sprutpremiär!

Då var första sprutan tagen, hemma, av mig själv. Och jag klarade det (fanfar)! Och jag får väl lov att förtydliga en sak. Hm. Alltså det där att det inte KÄNNS någonting. Det är klart att det sticker till när nålen går igenom ytterhuden, speciellt om man koncentrerar sig extra mycket på det (vilket man då inte behöver göra förstås). Det blev jag iofs lite paff över, eftersom jag mitt i gråten på kliniken faktiskt inte kände sticket när jag provstack mig. Men bara nålen väl är inne däremot, så känner man den inte längre. Det viktiga är väl att man inte börjar tveka i det läget nålen sitter mot huden och det börjar ta emot, man måste fortsätta trycka och helst göra det bestämt och inte så onödigt plågsamt långsamt som jag gjorde idag. När nålspetsen väl är igenom yttersta hudlagret glider nämligen hela nålen in i ett svep och det jobbiga är över.

Nu efteråt så svider det till lite då och då, när vätskan där inne gör.. vad den nu gör. Men jag är sjukt nöjd över att min sprutkarriär börjat bra!

Lite förberedelser

(obeskrivligt glad över att det inte var DEN kanylen jag skulle sätta i magfläsket!)

Här är det precis avklarat.

Spraydag 28
Sprutdag 1
IVF 1

1 kommentar:

  1. Vad skönt att allt gick bra. Jag är sååå glad att jag fick pennorna och slipper hålla på och mecka med att fylla på själv. Snart dags för andra för mig. Nervös igen...

    SvaraRadera