lördag 18 februari 2012

Äggplock!

Jamen vet ni vad? 07.30 på måndag ska vi befinna oss på USÖ, Universitetssjukhuset i Örebro, då är det dags för äggplock!

Mina blodprover har under veckan visat att mina hormonnivåer skjutit i höjden, men ultaljudet igår visade ok, och eftersom jag inte fått några allvarliga symptom som skulle tyda på överstimulering så kör vi tyckte doktorn. Dock blev det ingen sista Menopur-spruta igår, för att inte riskera att förvärra det hela. Halv tre idag tar jag sista spraydosen, och exakt kl 22.00 ikväll ska jag ta Ovitrelle-sprutan som ska få igång äggen. Gud vad sjukt det känns, att det är så himla nära nu! Om en vecka har jag förhoppningsvis en liten böna i magen som gror. Fantastiskt, eller hur?

Förresten så vill jag tipsa om en himla fin och bra blogg, som jag hittade när jag planlöst googlade runt på nätet; IVF-resa. Den har fyllt mig med så mycket hopp och förväntan! Där finns så mycket bra information för oss IVF:are  (speciellt de som ska göra på USÖ) och berättar historien om en IVF med så lyckligt slut att man inte kan göra annat än att längta järnet nu. Tjejen som skriver delar tacksamt med sig av varenda detalj, precis sånt man suktar efter som mest när man är mitt uppe i behandlingen själv men knappt vet vad som väntar runt nästa hörn. Det är det här som väntar oss på måndag.

Men idag kära vänner blir det kalas, eftersom det är min födelsedag! :D


Spraydag 37
Menopur avslutat
Ovitrelle kl 22.00
IVF 1


2 kommentarer: