lördag 18 februari 2012

Sprutfinal

Då var Ovitrellen tagen, sista sprutan i den här behandlingen. Och allt jag läst om att den sprutan skulle vara svår att ta, trögare och mycket värre, det är bara blaj det. För om Menopuren hade varit lika lätt att ta som Ovitrellen, hade sprutbehandlingen känts lika enkel som nässprayen (nästan i alla fall). Det tog inte emot, nålen gick in görlätt, gjorde inte ont och inte heller att spruta in all vätska gjorde ont, så som Menopuren kunnat göra. Så det gick finfint. Jag gjorde mig av med luften i sprutan först, eftersom det var så mycket, även om många säger att det är helt ok att spruta in den också.

Det kändes dock lite olustigt att när jag tog bort sprutan såg jag att det kommit upp lite blod i den. Och VAD i hela hälsingland betyder det? Att jag sprutat in hela kalaset i aortan (eller annan valfri blodkanal/ven/artär)? Och vad skulle i så fall DET innebära? Kan jag dö? Skämt å sido, det står i bipacksedeln att man inte ska spruta i en ven. Jag känner dock att så här i efterhand är ganska svårt att utreda exakt vad jag lyckats pricka, så ta i trä nu då att det i vilket fall inte är någon fara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar