tisdag 31 juli 2012

Vad är väl en sovmorgon på semestern

Jag undrar om katterna här har fått i uppdrag att börja förbereda mig inför Bos ankomst när det kommer till mornarna numer. Sambon har börjat jobba igen och går upp tidigt, men de nöjer sig inte med honom, oavsett om han ger dem mat och försöker nöja dem. Det är mig de vill åt. Så vid sex-tiden börjar de skrika och ha sig, avgrundsvrål, krokodiltårar, hela kitet. Och de ger sig inte förrän jag går upp och ger dem kärlek, mat och byter blö.. eh, rensar kattlådan. Innan de blir helt nöjda gnäller de en stund till, (framförallt om de ska bajsa, åh detta evinnerliga gnäll om att bajsa, bara gå på lådan direkt istället, kattskrälle!), tills allt är ordnat och de är mätta, nybajsade och blir till freds med livet. Sedan är de redo att "nattas" igen för att sova morgonlur och jag får gå och lägga mig igen och sova lite till. Hm. Tycker ni att katterna har tagit över? Att de bestämmer för mycket över oss andra? Att man ska sluta göra som di säger? Oh my, ni vet inte vad rätt ni har. Men trust me, avgrundsvrål kl 6 på morgonen är inte lätt att ignorera. Man gör vad som helst för att få tyst på eländet just då. Och kanske är det ändå lika bra att börja träna på att gå upp på kommando trots outhärdlig trötthet när någon annan behöver mat, kärlek och få bajsen bortrensad.. Ja?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar