fredag 27 juli 2012

Måtte hösten bli kall i år

Nu är vi hemkomna från landet igen och jag har haft en shoppingtur på stan idag, vilket fogarna inte blev görglada över. Inte plånboken heller kanske, men med mig hem fick jag både kläder till Bo och mig själv så vi är i alla fall mycket nöjda, han och jag.

Senaste dagarna har sommarvärmen kommit tillbaka, solen har gassat och luften har varit varm långt in på natten. Och då inser jag plötsligt att jag nog har haft en väldig tur med vädret den här sommaren ändå. För i sommarvärmen blir jag som en strandad sjöko, stånkar och pustar och blir klumpig och svettas och kan knappt andas eller röra mig och allt blir SÅ jäkla jobbigt. Att skifta läge från liggande till sittande i soffan är som ett maratonlopp, och hela jag är en levande masugn. Igår fick jag svalka mig med en blöt handduk emellanåt och ta en kalldusch innan sänggående för att ens överleva dygnet. De som går höggravida en hel sommar har det inte lätt kan jag tro. Så jag är ledsen alla sena semesterfirare och soldyrkare där ute, men jag har just gjort en beställning på en underbart kylig augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar