tisdag 3 juli 2012

Vrålåk x 2

Idag har solen strålat från en klarblå himmel (äntligen!) och jag har spenderat större delen av dagen utomhus, i skogen, i solen, vid sjön. Underbart. Officiellt dag två av semestern, och det känns som om jag redan varit hemma länge.

I morgon ska vi eventuellt få hämta vår nya bil, vilket ska bli fantastiskt skönt. Det var nödvändigt med ny bil, inte bara för att kombi är mer praktiskt med barnvagn, utan också för att skruttbilen vi har idag går sönder lite grann för var dag som går och borde snart vara obrukbar. Airbagsluckan på passagerarsidan har börjat bukta ut oroväckande mycket och jag är rent orolig att den närsomhelst i minsta väggupp ska boxa till mig i fejjan. Och det kommer bli obeskrivligt lyxigt att få såväl fungerande AC som centrallås igen. Att byta upp sig från en -98 till en -11 är lyxigt på alla plan förstås. Nu är jag inte världens mest biltokiga kvinna, men för Honom blir det extra skoj med en ny leksak, så jag hoppas att han blir nöjd med köpet.

Och apropå fordon så går vi i väntans tider på att Emmaljunga ska komma igång med sin produktion igen så att vi kan beställa en kärra. Vi har bestämt oss för en Emmaljunga Nitro City, men har inte känt någon vidare brådska och därför inte gjort slag i saken ännu. Det känns skönt att ha bestämt sig, och slippa våndas över det där något mer. Efter att ha kört, tittat, känt, klämt på en hel del vagnar, läst tester och jämfört priser så föll lotten på den och jag känner mig nöjd. Hoppas Lille Bo också blir nöjd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar