lördag 28 juli 2012

Så var det dags för v 26 att göra intåg

Nu har jag börjat lägga på mig lite i vikt igen efter att ha legat still flera veckor. Magen har också börjat växa lite igen. Totalt har jag gått upp 8 kg hittills sedan plusset. Det mesta sitter dock på magen, men också på midjan och rumpan, i övrigt har jag inte märkt att jag blivit större. Jag hade hoppats på lite rundare vader på mina annars så spinkiga ben, men det kanske kommer.. ;)

Nu påbörjas vecka 26 och bara 104 dagar kvar till BF. Snart under 100-strecket! Jag har justerat BF-datumet till 10:e nov som vi fick vid ultraljudet, trots att det känns lite knepigt när man ändå vet precis på klockslaget hur länge man varit gravid. Men barnmorskan sa att de räknar alltid efter ultraljudsdatumet ändå, och skit samma det skiljer ju bara ett par dagar från hur vi räknat. Och Bo kommer förstås när han väl behagar att göra det, oavsett vilket datum vi säger åt honom att det är dags.

Det kommer fortfarande över mig ganska ofta, en slags minichock över att jag är gravid. Ni vet en sån där lyckorusning i hela kroppen då livet i nuet kommer ifatt och man tänker på vad det egentligen är som händer. Jamen,  herremingud, att jag har ett barn i magen. En livs levande, sparkande liten pojke, DÄR inne! Tänk att jag är gravid och att vi i och med det att ska få barn, det är ju för bövelen helt sjukt! Då blir jag lite nipprig för en stund och måste klappa lite på våra hittills införskaffade bebiskläder för att sedan bli lite gråtmild på det. Om något skulle hända med Bo nu vet jag inte vad jag skulle ta mig till, så vi ber till högre makter, vilka de än må vara, att allt fortsätter gå så fint så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar