onsdag 7 mars 2012

Status v. 4+2

Idag har jag varit illamående från och till hela dagen. Frossat i mint-tuggumin, och spottat ut dem så snart jag tuggat ut den mest intensiva smaken, eftersom illamåendet stigit bara av att ha något i munnen. Inte behövt kräkas än i alla fall, skönt. Tuttarna är lite småömma, och kanske någon enstaka mensliknande molvärk emellanåt. I övrigt inga större utsvävningar i graviditetssymptomen.

Det är ju egentligen officiell testdag på fredag, så jag tänkte att jag skulle ta det "riktiga" testet då, det som vi fick från kliniken. Känner mig lite nervös inför det. Vet inte varför. Om jag inte börjat blöda innan dess borde det precis som tidigare tester visa positivt, ju.

3 kommentarer:

  1. Jag har också börjat känna av ett illamående. Det gäller att äta ofta. För tillfället står äpplen och mandlar högt upp på listan. :)

    Så kul att följas åt. Idag kände jag ett stort sug efter mjölk. Jag som inte tyckt om det på länge. Kanske behöver kalcium. ;-)

    Lycka till på fredag. Efter testet kan ni gå vidare på riktigt. Spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det hade förstås varit skönt om man hade haft blodprov inbokat också, som du hade. Kanske kan jag be att få det när jag ringer kliniken på fredag. Annars får jag helt enkelt lita på gravtesterna som de är ;)

      Radera
  2. Jag håller alla mina tummar och tår.. men tror att testet kommer visa plus! :-)

    KRAM

    SvaraRadera