torsdag 7 februari 2013

Vi gillar!

Jag läste en rekommendation på en blogg för ett tag sedan ang snuttisar från snutten.se. Jag härmade efter och beställde jag med. Och trots att det handlar om supertunna väldigt enkla bomullstygbitar (först tänkte jag: jaha, vad är grejen med de här då, de är ju inte ens speciellt mysiga), så är det ett riktigt bra köp alltså (Obs, jag är inte sponsrad till att skriva det här inlägget).


De säljs i 6-pack, tre större och tre mindre. De små är perfekta att torka både mjölk, dregel och kräks med. De stora är perfekta vid amningen om man vill skyla lite samtidigt som man har något att torka med redo. Och framförallt älskar Bo att ha dem att sova med. Eftersom de är supertunna och går bra att andas igenom så känns det inte så läskigt att låta honom somna med hela ansiktet nerborrat i dem. Jag köpte faktiskt ett paket till efter ett tag, eftersom de användes så mycket och några alltid låg i tvätten. Nu har vi ett gäng i vitt som används flitigt att torka bebisspill med, och ett gäng i blått som främst är sov-snuttisar. Man ser på Bo att han känner igen den blå färgen och när han får en snutte brevid sig och är trött vänder han ansiktet mot den och myser. Så nu rekommenderar jag detta vidare till alla er andra snuttesugna där ute.


En trött Bosse på väg att somna..


1 kommentar:

  1. Åh, jag har tänkt beställa därifrån länge, men inte kommit till skott än. :-P

    SvaraRadera