torsdag 21 februari 2013

Nu har han funnits i ett helt år!

Nu är det ett år sedan vår fina Lille Bo blev till. Igår var det årsdagen för äggplock och befruktning, och idag för ett år sedan gottade han sig som det finast befruktade ägget där i labbet och celldelade sig som allra bäst. I morgon är det årsdagen för när jag blev gravid. Jag kan liksom inte låta bli att tänka tillbaka på allt det där och nästan bli lite gråtmild. Det var så mycket känslor inblandade, jag var så innerligt nervös, hoppfull, skräckslagen. Det kunde gå hursomhelst, och då visste vi ju inte att vi skulle ha tur. Verkligheten är så ofantligt annorlunda idag mot då, och tänk vilken helt annan mening livet har fått!

Efter både äggplock och insättning passade vi på att äta på Pizza Hut (som inte finns här vilket gjorde att det kändes lite exotiskt) innan vi åkte hem. Och efter insättningen tog vi också en tur på Mariebergs köpcentrum och skojade om att pyret bara ett några timmar gammal gjorde sin fösta shoppingrunda. Tankarna var på helt andra plan när vi gick runt där bland affärerna. Det enda vi köpte var en varsin kaffe.

Jag tänker så på er alla som fortfarande kämpar med att få barn. Men snart kommer det där omvälvande året till er också, då livet bara förändras från det mörka till det ljusa på några månader. Håll bara ut och sluta inte kämpa. Och sluta inte tro. Och sluta inte le mot varandra längs vägen. Ni är det finaste ni har tills den dagens ni blir tre. Glöm inte det.

6 kommentarer:

  1. Så fint skrivet!
    Jag håller på med ett album nu "ett år i bilder" med bilder just från första sprutan till hennes 3 månaders dag :)
    Ska försöka mig på scrapbooking, kan bli intressant ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh scrapbooking var ju lite min specialitet för ett par år sedan, det är så kul! Tidsbrist och andra hobbys kom emellan så nu var det längesen jag gjorde nåt.. Men det är beroendeframkallande när man väl är igång :)

      Radera
  2. Ja, tänk hur olika livet ser ut från år till år! Skönt att det förändrats till det bättre :-)
    Med barn känns livet så mycket rikare för mig. (Sen respekterar jag till fullo alla som väljer att inte "skaffa" barn. Barn är ju inte livsmålet för alla, och har man valt så är det ju rätt och riktigt för just den personen).
    Krama om Bo på "ettårsjubiléet" :-)

    SvaraRadera
  3. Grattis till årsdagen och tack för pepp till oss som nu är där ni var för ett år sedan. Hoppas hoppas att det snart blir ljusa månader med framtidstro för oss också, inte bara pga att solen tittar fram.

    SvaraRadera