tisdag 12 februari 2013

Magi

Natten gick bra tack och lov. Eftersom Bo skrek så väldigt igår tror jag det var ont i benen efter sprutorna som var boven i dramat och det verkade ha gått över efter en alvedon. Ingen feber vad jag vet, och under natten och i morse var han som vanligt igen. Skönt!

Den här tiden på dygnet, när Bo har sin förmiddagsvila, uppskattar jag mycket. Att få sätta sig ner en stund med en kopp kaffe och en spinnande katt i knät och få vakna till i egen takt. Det är fint det. Även om man faktiskt hinner sakna det där lilla leendet under tiden..

Jag håller förresten på att greja lite med en fotobok till Bo. För visst vore det kul med en bok för varje levnadsår? Och det finns ju så fina böcker att få nu för tiden. Det är lite skillnad mot gamla gulnade foton slarvigt ihophafsade i ett fotoalbum från min generations barndom. Men vilken djungel när det gäller att välja vilken leverantör. Visst, det är ju ett tag kvar innan Bosses första år är över, men de flesta tjänster tillåter ju att man påbörjar fotoboken under tiden, laddar hem ett program till datorn och gör lite efter hand. Så jag har börjat sortera ut lite bilder efter kronologisk ordning, från första ultraljudbilden i vecka 7 och fram till idag, och hej vad kul det är!

Och när man inser att denna fina lilla grabb för mindre än ett år sedan bara var en liten kidneyböna med en blinkande stjärna till hjärta, så blir hela livet svindlande magiskt.






6 kommentarer:

  1. Visst är det kul med fotoböcker! Jag har redan kastat ihop foton till en fotobok :-) Var halva priset-erbjudande till jul så jag kunde inte motstå.
    Jag har sparat bästa fotona i mappar efter vilken månad de är tagna. Har också planerat att göra en bok till Emil med foton från hans första år :-) Kanske måste beställa 2...en till Emil och en till mig :-D

    SvaraRadera
  2. Fujidirekt har jättebra fotoböcker! Jag gör i ordning en mapp med kort och sen när man för över så sorterar programmet upp bilderna själv så oftast behöver man knappt redigera boken alls! Superfina blir dom!

    SvaraRadera
  3. Vilken sötnos! Jag tycker det är så fint att ni kallar honom Bo. Heter han Bo Alfred? Bo heter både min och min sambos pappa, så vi har skojat om att döpa en eventuell son till Bobo :-), på skämt. Och på allvar så är vi redan överens om Bo Edward. Men ju mer jag tänker på det så skulle han kunna få heta bara Bo. Lill-Bosse.

    Allt jag skriver i bloggen finns också nedtecknat i en fysisk loggbok, den ska mina eventuella barn få läsa när de är vuxna nog att förstå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)
      Alltså.. Vi har inte skickat in papprena till Skatteverket än (ops..) och jag har inte riktigt bestämt mig vad gäller andranamn.. Vi pratade om att ha kvar Bo som andranamn, för att det vore lite kul.. samtidigt som jag har två andra favoriter.. Och tre andranamn vore kanske lite väl häftigt. Kanske får han heta Bo också.. Jag måste bara mala det några gånger till.. ;)

      Radera
    2. Jag tycker han ser ut lite som en Bo :-)
      En söt liten Bo!

      Radera
  4. Vilka små mirakel det är som blir till.. Hur söt som helst är han! Ang fotobok så är det verkligen toppen! Göra små böcker med år eller årstider, speciella resor eller händelser. Hoppas den blir som du tänkt dig :)

    SvaraRadera