torsdag 17 januari 2013

Snuttning pågår

Jag har upptäckt att Lille Bo (ja, han kallas fortfarande det, trots att han har ett namn) gärna sover med en snuttefilt över ansiktet. När han ska somna vrider han mycket på huvudet fram och tillbaka, men lägger man snutten över ögonen blir han lugn och somnar ganska snabbt efter det. Lägger man snutten vid sidan av ansiktet vrider han huvudet ditåt och liksom borrar in ansiktet, som om han visar att han vill ha den. Jag vågar dock inte låta honom sova så, utan flyttar försiktigt bort den när han somnat. Jag har testat att andas genom den och har svårt att tro att den kan kväva honom.. men ändå. Jag har även testat att lägga över en riktigt tunn bomullssnuttis istället, och det funkade ganska bra det med, och den känns lite mindre "farlig" att låta honom sova med. Han kommer med andra ord bli en riktig snuttegris.. ;)

1 kommentar:

  1. Båda mina barn är lika, och Elis fyllde två år idag så han överlevde ju :) Tydligen mysigt att ligga gömd sådär!

    SvaraRadera