tisdag 22 januari 2013

Bvc-besök och flax

Idag har vi varit på bvc och vägt och mätt och guldklimpen håller sig på en fin kurva. Skönt! Väger 5,8 kg och är 62 lång. Efter det fortsatte vi med lite promenad eftersom det är så sjukt fint väder ute, alldeles snövitt mot klarblå himmel och tusen miljoner diamanter som gnistrar på backen. Man blir alldeles lycklig av att vara ute i solsken på vintern, och nog behöver man det för att få upp energinivån. Jag svor lite över att jag glömde plånboken hemma eftersom jag både skulle hämtat ut paket och köpt kattmat längs vägen, men då får jag anledning till ytterligare en promenad i eftermiddag.

Bo har förresten börjat intressera sig mer och mer för leksaker. Inte så att han kan leka med dem förstås, men att titta på dem börjar bli riktigt roligt. Har har ju pratat med sina figurer i babygymmet förut, men annars när jag har hållit upp något framför honom har han antingen fortsatt titta på mig eller ut i rummet. Först i förra veckan blev han intresserad av att titta på leksakerna jag höll upp, och tittade riktigt intensivt. Än har han inte motorik att styra labbarna dit han vill, men man ser att han innerligt vill ta på leksakerna och processar som en tok innanför skallbenet hur i hela friden han ska bära sig åt för att kunna göra det. Hela kroppen flaxar på honom, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar