torsdag 26 april 2012

Vecka 12

Tolfe veckan är här och magen är redan relativt stor (!) på min annars ganska småskaliga kropp. Den börjar bli svår att dölja trots pösiga tröjor. När jag tittar på andras magbilder från vecka 12 förstår jag att det inte är så vanligt med stora magar så tidigt. Men det är mysigt, och jag bara längtar tills den blir större! Om en vecka ska vi göra ultraljudet i KUB-testet och visst är man lite nervös över resultatet. Först när vi vet att allt ser bra ut ska jag gå ut med graviditeten på jobbet, och äntligen slippa tänka på hur jag sitter och står för att kläderna inte ska smita åt runt putmagen.

Morgonillamåendet jag hade där i ett par veckor verkar ha försvunnit igen, så jag måste ju säga att jag varit extremt lyckligt lottad med måendet (även om, som tidigare nämnts, det fortfarande finns vissa situationer som kan utlösa plötsligt illamående). Jag mår för övrigt fantastiskt bra och förutom putmagen känner jag mig inte speciellt gravid. Matsuget har minskat också, så jag behöver inte längre äta 20 gånger om dagen för att vara nöjd, och det är rätt skönt. Nu längtar jag något enormt till en vecka framåt med förhoppning om att allt ser bra ut, för då ska jag slappna av lite i graviditeten, berätta för världen och sedan bara njuta!

1 kommentar:

  1. Spännande med KUB. Vi ska göra på onsdag. Lite nervöst sådär. :)
    Kram

    SvaraRadera