söndag 15 januari 2012

Spraydag 3

Jag har ont i hela kroppen. Snörvlar, hostar och tycker lite synd om mig själv. Förkylningen finns kvar i förvärrad form och jag tror inte att jag kommer kunna jobba i morgon, vilket känns jäkligt tråkigt. Inte av den anledningen att jag skulle ha ett görroligt jobb och sakna det - utan för den där förbannade karensdagen. Det kostar skjortan att vara sjuk, i alla fall första dagen. Därför blir det ju som så att om man har varit hemma och sjuk en hel karensdag, är man baske mig tvungen att vara hemma minst en dag till för att få lite valuta (ledighet) för de där pengarna man förlorat på dag 1.

Det här med sprayen då, det funkar utan större bekymmer hittills. Halv sju, halv tre och halv elva sprayar jag ett sprutt i vardera borre. En sprayflaska finns hemma och en i jackfickan för att kunna spraya on the go. Som när klockan slog halv tre igår och jag befann mig på Coop, mellan blöjhyllorna av någon outgrundlig anledning. Jag läste på en blogg att det inte får skilja mer än 10-15 minuter från den planerade spray-tidpunkten. Är det så? Visst att doktorn sa att det var noga att komma ihåg att spraya på de utsatta tiderna, men hon sa inget om hur noga det är. Hon berättade också om en patient som glömt spraya på en hel vecka, men det hade gått bra ändå. (Där talar vi inte om Alzheimer light eller teflonminne, där talar vi total minnesförlust. Patienten kanske iofs hade åkt på semester och glömt sprayen hemma, i annat fall är det imponerande att gå igenom en IVF-behandling och lyckas tänka på något helt annat i en hel vecka).


Spraydag 3
IVF 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar