lördag 28 januari 2012

Det närmar sig del 2

På måndag är det dags för undersökning för att se om jag blivit tillräckligt nedreglerad eller om jag behöver spraya lite till. Eftersom jag inte känner av så mycket av sprayen funderar jag ju såklart på om den verkligen gjort vad den ska, eller om man bara hör till de lyckligt lottade utan större biverkningar. Jag var ju  igenkorkad i näsan fösta veckan, så jag undrar om allt kom upp och fram om man säger så.

Om jag är nedreglerad som jag ska, går vi in i nästa steg av behandlingen. Då är det bara en borre som ska sprayas istället för två - och så den där lilla detaljen om sprutorna. Ja hujeda mig så trevligt det ska bli, eller så.

Jag måste säga att för att vara mitt uppe i en IVF-behandling så har vi fått extremt lite information från sjukvården om det hela. Vi var ju på ett informationsmöte någon gång i november/december eller när det nu var, men vid det mötet påpekade doktorn att vi tar det ett steg i taget så fokus blev mest på det här med nässprayen. Vi pratade inget om sprutorna. Så, jag antar att måndagens besök ska handla om dem. Och visst kan det vara bra att få informationen stegvis, eftersom man i rena nervositetskoman inte minns speciellt mycket ändå.

Men, när man som vanlig svennebanan hämtar ut hundratjugotretusen sprutor på sitt apotek, så är man väl inte helt ovanlig om man börjar darra lite om knäskålarna och tror att man ska sticka sig var och varannan timme, i ett halvår minst. Jag har ingen aning om varför i hela friden vi har så jädra många sprutor i vår ägo, och vad i hela friden jag ska ha alla till, för om jag pluggat rätt på google så är det bara en om dagen jag ska ta, i typ 2 veckors tid? Jag hade förmodligen varit en lugnare svennebanan om jag hade haft lite info om det redan innan jag hämtade ut apotekets hela sprutarsenal. Men det kanske är upplagt så för att behålla spänningen i det hela, vad vet jag.


Spraydag 16
IVF 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar