onsdag 6 juni 2012

Onsdagslyx

Oj vad skönt med en ledig dag mitt i veckan. Som gjort för lite god mat (som rostbiff och färskpotatis med dill) och pannacotta med vit choklad och färska hallon till efterrätt.. Och mitt i allt blev jag sugen på kokostoppar också, så varför inte lägga till några såna också. Vardagslyx en helg mitt i veckan med andra ord!

Jag har fått för mig att jag känt pyret lite då och då senaste tiden, men så svårt att veta när man inte har en aning om hur det ska kännas. När man läser om fosterrörelser står det att det ska kännas som bubblor eller en fisk som sprattlar, men det gör det inte på mig. Det jag kallar för buffar känns varken som bubblor eller fiskar. Ibland är det bara en endaste buff, ibland några på raken. Jag kan tänka mig att det är så det skulle kunna kännas om det vore små små bebisben som sparkar till just där. Mitt emellan naveln och blygdbenet. Jag vet inte vad annat jag kan ha där som skulle buffas. I vilket fall är det ju nu det ska börja kännas, så snart får jag väl veta om det är bebis jag känt hela tiden eller om det kommer kännas annorlunda sedan när jag vet på riktigt. ;)

En dryg vecka kvar till ultraljudet nu.. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar