torsdag 29 september 2011

Och så kom provsvaren..

Och det ser inte så lysande ut. Ja, det stod faktiskt så. Inte så lysande. Det finns lite för få simmare, vilket innebär att vi högst troligt inte kommer att kunna göra barn, på det sätt man vanligtvis gör.

Remiss till IVF har gått iväg, och jag vet inte om jag ska vara ledsen, glad, rädd eller modig. Första reaktionen var känslan av att vilja grina för kung och fosterland, men så tänkte jag att om jag börjar böla nu så kommer jag nog aldrig kunna sluta, så jag ryckte upp mig. Tänkte att det ordnar sig det här. Och det gör det ju säkert.

Men det stack som en törn i hjärtat, värre än någonsin, vid lunchen på jobbet idag när matlusten svek och jag klagade på att min lunchpaj smakade lite knepigt och en kollega instinktivt utbrast "du kanske är med barn!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar