lördag 27 november 2010

Triss i sjukhet

Som pricken över i:et vaknade jag i morse med ihopklistrade ögonlock. Det ena ögat gick att bända upp som tur var, så att jag förstod att jag inte gått och dött under natten, det andra var jag tvungen att hälla vatten på för att det skulle ge med sig. Jag har fått ögoninflammation. OCKSÅ. Nu är varenda kroppsöppning jag har i huvudet drabbad, det räcker så tycker jag.

Nu nästan hoppas jag på lite feber för att få penicillin, men termometern vägrar ge med sig. Jag har hållit mig ifrån febernedsättande sedan igår för att se hur jag egentligen mår. Trots att jag fryser som en döende och man kan steka ägg på pannan så nöjer sig termometern med ett entusiastiskt 37.0. Jo jag tackar. Den ger visserligen lite olika besked varje gång man provar, så tar jag tempen tillräckligt många gånger kanske den visar 38.5 snart. Dyr och ny är den, men funkar - det tror jag inte den gör.

1 kommentar:

  1. Vad jobbigt du verkar ha det med sjukdomar. Jag vet hur det känns, här har vi varit sjuka i 7 veckor med bara några dars mellanrum här och där. Det låter förresten konstigt att du måste ha feber för att få penicillin, när jag hade ont i örat fick jag penicillin direkt. Krya på dig!
    Tack för kommentar på min blogg förresten.

    SvaraRadera