fredag 26 november 2010

Sjuk i huvud (hals och öra)

Ett helt rör treo har jag pumpat i mig på fem dagar. Inte bra. Halsfluss och öroninflammation är inte heller bra. Framförallt inte samtidigt. Jag försökte få iväg mig själv till vårdcentralen i morse i hopp om att få lite snabbverkande penicillin. Men jag hade tyvärr ingen feber när jag pratade med sjuksyrran i telefon, och utan feber har man inte lika stort behov av medicinering. Lite typiskt, men min treopumpade kropp vet nog inte vad feber är förrän om en månad när all acetylsalicylsyra gått ur. Så jag tar ett par treo till och ber till högre makter att jag är frisk från och med imorgon. Då är det enligt all planering ÄL-dags. Känner mig dock inte helt trygg med den här veckans kosthållning och healthybaby-making på det..

Nu ligger jag i sängen framför postkodmiljonären, tycker lite synd om mig själv, och gräver ner mig i godis, chips och julmust som min underbara andra hälft skaffat mig, och myser lite av vetskapen att det är fredag och löning idag, lördag imorgon och första advent på söndag. Helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar