fredag 29 oktober 2010

Tålamod? Javisst.

När vi bestämde oss för att skaffa barn trodde jag att det skulle bli så enkelt. Vi lyckades pricka in vårt nu-är-vi-redo-för-barn-snack precis när jag skulle ha ägglossning och parade oss som vilda kaniner redan en kvart efter att vi bestämt oss (och den kvarten bestod av att jag lycko-bölade över att jag skulle få bli mamma jag också).

Jag trodde då att det skulle vara så enkelt. Att det är klart att om man skjuter in ett gäng simmare i hufsatufsa och där finns ett ägg, ja då blir det ju en bebbe av det hela. Jag förväntade mig att bli gravid efter första försöket med sex-varje-dag-en-hel-vecka. Det blev jag ju såklart inte. Och inte andra gången heller.

Jag har mina misstankar om att ägglossningen helt hoppat över sin tur, några gånger på rad för mycket för att det ska kännas okej. Jag vill ju bli gravid NU.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar