fredag 10 februari 2012

Sprutdag 2

Idag har jag inte mått bra. Om det berott på sprutan vet jag inte, men jag har haft irriterande huvudvärk sedan jag steg upp i morse och var då så illamående att jag kräktes. Nu efter några panodil sitter värken fortfarande kvar, men mest i bakgrunden. Nu är det fredag och fredagsmys med de tre c:na: chips, choklad och champis. Socker och fett råder bot på allt ont, jag lovar. Snart mår jag nog prima igen.

Inför sprutan idag kändes det svårare av någon anledning. Den mentala spärren, ni vet. Jag satt och stirrade på nålen lång stund (läs: 10 minuter, minst, vilket i sammanhanget känns som en liten evighet) innan jag tog mod till mig. "Men gör det bara! Vad väntar du på?!" skrek det i huvudet, men handen ville liksom inte lyda. Nåväl, när jag efter den lilla evigheten väl kom till skott så hade jag visst lyckats pricka in ett riktigt bra sprutställe på magen där jag varken kände sticket (trots att det också idag gick extrem onödigt långsamt att sticka in den. Huden är segare än man tror) eller fick speciellt ont efteråt. Kanske jag borde rita ett kryss just där så jag sätter på samma ställe även imorgon?


Spraydag 29
Sprutdag 2
IVF 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar